+10 344 123 64 77

Halaman

23 Jun 2010

Rahim Maarof

Rahim Maarof penyanyi rock awal 80 an yang popular di Malaysia. Lahir 24 September 1956 di Kota Bharu, Kelantan. Pernah menjadi vokalis kumpulan Meets Group, Love Bite dan Whitesteel, Penyanyi undangan kumpulan Lefthanded, Penyanyi solo dan Pelakon filem. Bermula dengan Kumpulan Whitesteel yang menyampaikan lagu-lagu Melayu dan mula dikenali semenjak tahun 1986.
Sebelum menyertai Battle of The Bands, Rahim pernah beraksi solo dengan imej 'pop'nya dan terkenal melalui lagu 'Lizawati'. Selepas berkuburnya Whitesteel , Rahim kembali dengan imej solo melalui album 'Cinta Kristal' terbitan Rahim Othman dan M Nasir pada 1988.

Album yang pernah dihasilkan :

Kini Aku Sendiri (More Than I Can Say) Vol. 1 (1981)
Jangan Marah-Marah (1981)
Tetap Menanti (1982)
Aku Masih Setia Padamu (1983)
Kristal (1988)
Sensitif (1990)
Rahim Maarof (1994)
Generasi (1997)
Cermin (1997)

kredit: wikipedia dan www. muzikrock.com


Rahim Maarof - Aku Cinta Kerna Kau Cinta

Adakah kau menyatakan cinta
Jika hanya untuk kau dustai
akhirnya kau lupakan hanya kerana dia
yang ku kau cinta

kesetiaan yang pernah ku berikan
tak bererti di hati mu
seakan tiada pernah kau rasakan sama
seperti hatiku oooo

(chorus)
aku takkan mengharapkanmu
jika memang kau tak mencintaiku
aku cinta hanya kerna kau cinta
ooo yeahh

tidur malamku pasti terganggu
aku pun juga seperti kamu
aku tahu kau mencitai ku
aku  juga cinta kamu

aku cinta hanya kerna kau cinta x2

aku takkan mengharapkanmu
jika memang kau tak mencintaiku
aku cinta hanya kerna kau cinta ku
kau cinta aku
ooo yeahh

aku cinta hanya kerna kau cinta...






0 comments:

Catat Ulasan