+10 344 123 64 77

Halaman

06 Jun 2011

Fenomena ' Nora Elena'

Rata-rata penonton memberi reaksi positif TV drama bersiri NORA ELENA terbitan Asia Media Content di TV3. Baik di blog-blog begitu juga di Facebook semakin rancak dengan kewujudan beberapa fan. Setiap posting di wall berkenaan semuanya baik-baik belaka. Tidak ada cacat cela langsung. Begitulah penangan NORA ELENA yang diadaptasikan dari novel 'KASIH YANG SUCI' kepada penonton. Maka wujudlah FENOMENA NORA ELENA.



Saya tidak ingin mengulas tentang filem ini kerana ramai blogger telah memperkatakannya dan copy paste sipnopsis cerita berkenaan. Cukuplah sekadar saya memuji dengan langkah produksi berkenaan mengangkat sebuah novel yang dihasilkan pada tahun 90an itu ke layar filem. 

Ini juga sejajar dengan hasrat Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) sebelum ini menyarankan agar pengusaha-pengusaha filem mengadaptasikan cerita-cerita dari novel ke filem. Peluang sebegini seharusnya direbut produksi-produksi diluar sana. Itu yang sepatutnya berlaku. Bukannya mengadaptasikan buku dari cerita yang difilemkan.Tetapi harus diingat novel yang dipilih mempunyai 'value' dan bukan tangkap muat.

Ini juga secara tidak langsung membantu penulis-penulis novel kembali memperolehi royalti kerana naskah mereka diulang cetak oleh kerana permintaan tinggi setelah karya mereka diangkat menjadi sebuah filem. Contoh terbaik ialah 'RANJAU SEPANJANG JALAN' yang dinaskahkan oleh Sasterawan Negara Shanon Ahmad diangkat menjadi sebuah filem dan diarahkan oleh Jamil Sulong pada tahun 1983.

* INGIN MENDAPATKAN T-SHIRT NORA ELENA? SAYA BOLEH PENUHI IMPIAN RAKAN-RAKAN. T-SHIRT YANG MENGGUNAKAN TEKNIK HEAT PRESS. DAN SAYA SUDAH MEMAKAINYA DILUAR SANA...DAN ADA MATA-MATA LIAR MENJELING. SAYA HASILKAN UNTUK PEMINAT-PEMINAT TV BERSIRI INI DAN TIADA KAITAN DENGAN MANA-MANA PIHAK. INI ADALAH MAHAKARYA SAYA SENDIRI :)  

Klik foto untuk visual yang jelas




Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
‘tuk cinta yang pernah kita miliki
‘tuk selama-lamanya….

HEAT PRESS T-SHIRT
COLOR: BLACK & WHITE
SIZE: S,M,L, XL

PRICE : RM 30.00 + DELIVERY (SEMENANJUNG)
             RM 35.00 + DELIVERY (SABAH & SARAWAK)

BERMINAT....

SILA SMS 012-9243770
SILA ISI MAKLUMAT BERIKUT -
NAMA:
NO.TEL:
ALAMAT:
COLOR:
SIZE:
QTY:

PEMBAYARAN - SILA NYATAKAN
TARIKH,MASA DAN JUMLAH BAYARAN
SILA BUAT PEMBAYARAN DI:
CIMB ACC: 0306-0025386-52-1 ( SANDISUWARDI BIN MD. SAUFI)







Name:




Alamat Email




Alamat:




Color dan Size




Kuantiti:




Tarikh,Masa dan Jumlah Bayaran




Pembayaran

CIMB Clicks

Maybank2u

Cash Deposit



Pilihan Penghantaran:

Pos Laju

Pos Laju (Sabah/Sarawak)






Create a web form here




0 comments:

Catat Ulasan