+10 344 123 64 77

Halaman

02 Mei 2010

Terengganu FM

Terengganu FM Online



online counter
Lawati juga website Terengganu FM di http://tfm.gov.my


RADIO MALAYSIA TERENGGANU FM

Kuala Terengganu 88.7, Dungun dan Kemaman 97.7, Besut dan Setiu 96.2, Cherul, Kemaman 90.0 mhz

Berdiri megah diatas bukit Pak Apil Kuala Terengganu, dengan ketinggian 52 meteri atau 170 kaki dari aras laut . Jabatan Penyiaran Kawasan Timur, Kuala Terengganu mula memancarkan siarannya pada tahun 1975. Setelah melalui berbagai cabaran dan perubahan, kini lebih gah dengan nama Radio Malaysia  Terengganu fm atau TFM.

Sang lebah sebagai maskot melambangkan TFM sentiasa menyengat -  Mesra ceria -  moto bersemangat -  Terengganu fm  telah berjaya memikat jutaan  pendengar bukan sahaja di Negeri Terengganu malah di seantero dunia.

Dari sistem analog dan manual,  telah beralih  kpd sistem automasi digital sepenuhnya. Sistem ini telah mengubah cara kerja kakitangan dan ternyata ia memberi kemudahan dan faedah yang cukup baik di bidang penyiaran dan seterusnya dapat dimenfaatkan oleh pendengar.

Bangunan setinggi empat tingkat berdiri megah di Bukit Pak Apil  dilengkapi bilik siaran (konti), bilik rakaman, auditorium, rakam khanah juga  pejabat pentadbiran. 

Radio Malaysia Terengganu FM mempunyai 80 orang kakitangan yang diketuai oleh Pengarah Penyiaran  Kawasan Timur, Ybhg Dr.Nawiyah binti Che Lah.  Beliau dibantu oleh 4 bahagian utama iaitu, bahagian pentadbiran, bahagian rancangan, bahagian kejuruteraan serta bahagian berita dan hal ehwal semasa.

   

0 comments:

Catat Ulasan